1- هدف از خرید خودرو مناسب

خرید خودرو مناسب همواره اساسی ترین چالش های زندگی هر فرد بوده است. با وجود بستر های مختلف، به راحتی میتوان  به بررسی و انتخاب خرید خودرو مناسب پرداخت. در این مقاله سعی کردیم تا راهنمایی مناسبی را برای شما ارائه دهیم تا به یک انتخاب خوب برسید. در ادامه به 5 شرط خرید خودرو مناسب میپردازیم.

 

1- هدف از خرید خودرو مناسب

هر فردی با توجه شرایط زندگی و شغلی خود یک انتخاب منحصر به فرد برای خود خواهد داشت. آیا میخواهید به مسافرت بروید؟

آِیا برای اینکه هر روز به محل کار بروید به خودرو نیاز دارید؟ هدف شما از  با هدف افراد دیگر متفاوت است و شاید خودرویی که برای شما مناسب است، اصلا برای دیگری مناسب نباشد.

بنابراین با توجه به نیازی که در استفاده از خودرو دارید، در نهایت خودرویی را انتخاب میکنید که به هدف شما و نیاز شما نزدیک تر باشد. پس قبل از اینکه برای خرید خودروهای مختلف وسوسه بشوید، در ابتدا به نیازتان توجه کنید.

2- شرایط  مالی خرید خودرو مناسب

برای افرادی با شرایط مالی متفاوت، پیشنهاد های مختلفی برای خرید خودرو مناسب وجود دارد. معمولا قبل از خرید هر نوع وسیله ایی در ابتدا به وضعیت مالی خود دقت کرده و سپس اقدام میکنیم. خرید خودرو مناسب نیز از این امر مستثنی نیست.

در هنگام خرید خودرو، علاوه بر هزینه ی اولیه ی خودرو، شما باید هزینه هایی آتی دیگر خودرو را در نظر بگیرید. هزینه های ناشی از خرید قطعات جانبی خودرو، هزینه ی تعمیرات خودرو، هزینه های ناشی از مصرف سوخت خودرو و … .

بنابراین با توجه به میزان درآمد خود میتوانید خودرویی که برای شرایط فعلی و گاها شرایط آینده ی شما مناسب است را خریداری کنید.

3- بررسی کار کرد قبلی خودرو 

در خرید خودروی مناسب دقت کنید که اگر خودرویی را به صورت خودروی دست دو خریداری میکنید باید به کارکرد پیشین آن توجه کنید. معمولا عمر متوسط خودروهای ایرانی به طور میانگین 8 تا 10 سال میباشد. توجه به اینکه فرد قبلی با این خودرو چه کاری انجام میداده است و به  چه میزان و با چه شدتی از آن استفاده شده است، بسیار نکته ی مهم و قابل توجهی است.

برای اینکه از شرایط فنی خودرو آگاه شوید، نیازمند کارشناسی خودرو هستید تا از کارکرد قبلی خودرو مطلع شوید.

خرید خودرو مناسب

ررسی این نکته که خودرو در کار کرد قبلی خود چه میزان آسیب دیده است و در چه محل هایی مشکوک به تعمیر است، به شما کمک میکند با آسودگی بیشتری به خرید خودروی مناسب بپردازید. پس این نکته را فراموش نکنید سال ساخت خودرو و میزان و شدت کارکرد آن برای جلوگیری از هزینه های اضافی در آینده، بسیار مهم است.

اگر قصد خرید خودرو به صورت اقساطی را دارید می توانید با مراجعه به بخش خرید اقساطی خودرو های سایپا نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود و پر کردن (فرم درخواست خرید خودرو) نسبت به خرید خودرو به صورت قسطی اقدام کنید. 

4-مراحل قانونی نقل و انتقال خودرو

در خرید خودرو مناسب دست دوم، سند زدن مهم‌ترین بخش معامله و خرید خودرو مناسب است و اگر تجربه کافی در این‌باره نداشته باشید ممکن است به در دسر بیوفتید. اگر می‌خواهید خودرو دست دوم خودتان را که از فروشنده یا دلال خریده‌اید سند بزنید، باید به نکاتی که در ادامه آنها را بیان میکنیم توجه لازم را اعمال نمایید.

1- کارشناسی خودرو را حتما باید «قبل از نوشتن قولنامه» انجام دهید. دقت کنید که فرد یا شرکتی که به کارشناسی خودرو میپردازد، مورد اعتماد شما نیز باشد.

2- بعد از انجام کارشناسی، قولنامه را براساس اظهاراتی که کارشناس بیان میکند، بنویسید. یعنی هر ایراد، نقصی یا مشکلی که کارشناس می‌گوید، باید آنرا در قولنامه ذکر کنید.

3- در متن قولنامه حتما ذکر شود که «خودرو دقیقا به همان صورتی که به رویت خریدار رسید، تحویل پارکینگ و سپس تحویل خریدار می‌شود».

علاوه بر این موارد، هر آنچه ممکن است درآینده باعث ایجاد مشکل شود، باید در قولنامه قید شود. در نهایت بعد ازنوشتن قرارداد فروش خودرو و بسته به مدل آن، باید هزینه‌اش پرداخت شود.

بعد از بررسی نکات بالا، اولین قدم از مراحل انتقال سند خودرو، تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده است. با این کار فرآیند انتقال سند شکل رسمی به خود می‌گیرد. بعد از انجام کارشناسی و بررسی شرایط خودرو در ادامه در 3 بخش کلی به مراحل نقل و انتقال سند میپردازیم :

1- تنظیم مبایعه نامه یا همان قولنامه خودرو
2- مراجعه به مراکز تعویض پلاک
3- تنظیم سند خودرو در دفاتر رسمی

 

5- مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو

به هنگام خرید خودرو مناسب، در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک برای خرید و فروش خودرو، هم خریدار و هم فروشنده خودرو، باید  مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال خودرو، همراه‌شان باشد که در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز میپردازیم که عبارتند از:

1- مدارک شناسایی فروشنده و خریدار (شناسنامه یا کارت ملی) مدارک احراز سکونت خریدار و فروشنده در آدرس اعلامی

خرید خودرو مناسب

2- اصل سند مالکیت خودرو؛ اگر سند مالکیت خودرو مفقود شده، فروشنده باید یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار درج کرده  و آنرا ارائه کند. 

3- برگه استعلام خلافی خودرو از پلیس و برگه مفاصا حساب جهت تسویه عوارض و مالیات شهرداری

4- برگه معاینه فنی معتبر و بیمه نامه ی شخص ثالث

بعد از آنکه تمامی مراحل نقل و انتقال خودرو را در مرکز تعویض پلاک انجام دادید، خریدار خودرو باید تاییدیه نقل و انتقال خودرو را از پلیس دریافت کند. این تاییدیه در واقع یک گواهی کتبی است که در آن پلیس، مجوز انتقال سند خودرو بنام خریدار جدید را به دفاتر اسناد رسمی می‌دهد.  توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار تاییدیه نقل و انتقال خودرو هم اکنون 2 ماه است.

در نهایت هزینه‌ انتقال سند خودرو شامل دو بخش است؛ اولی مربوط به هزینه‌های مالیاتی است که به حساب دولت واریز می‌گردد و بخش دوم مربوط به هزینه‌های دفترخانه است که به‌منظور حق‌التحریر واریز می‌شود. هزینه بخش اول را فروشنده پرداخت می‌کند و هزینه‌های مربوط به بخش دوم بین دو طرف معامله تقسیم می‌شود. اگر فروشنده و خریدار با هم توافقی برخلاف آنچه گفته شد، داشته باشند، محترم بوده و اجرای آن منعی ندارد.

به یاد داشته باشید که چه خریدار و چه فروشنده باشید، باید فرآیند انتقال سند قطعی خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید تا دچار مشکلات احتمالی در آینده نشوید.

امیدوارم با توجه به نکات بالا، خرید خوبی در آینده انجام داده و در خرید خودرو مناسب خود رضایت کافی را بدست بیاورید. خرید خودرو مناسب برازنده ی شماست.

در مقاله فوق به برسی بهترین روش ها برای خرید خودرو پرداختیم ، امیدواریم در خرید خودرو از توصیه های ما استفاده کنید .

در ضمن شما میتونین از سایت etsaipa با بهترین شرایط ماشین موردعلاقتونو اقساطی خرید کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد